19 Kasım 2014 Çarşamba

Roaccutane (Acnegen) Tedavim

Herkese iyi akşamlar :)
Bu akşam sizlerle makyaj üzerine değil de kullanmaya başladığım bir ilaç ile ilgili konuşmak istedim. 6 aydır sivilce tedavisi görüyorum ve kullandığım ilaçların beklediğimiz gibi bir sonuç vermemesi dolayısı ile yeni bir ilaca başladık. Bende bu ilacı kullanmayı istiyodum ama doktorum uygun görmediği için kullanamamıştım. Ve nihayet doktorum gerek gördü ve başladık :)
Bunu buraya yazıp yazmamakta kararsız kaldım aslında ama yazmaya karar verdim ve yazmamdaki amaç ilacı tanıtmak vs değil kesinlikle! Sadece yaşadığım süreci sizinle paylaşmak istedim. Kullananların yorumlarını ve onların neler yaşadığını merak ediyorum. Gel gelelim başladığım ilaca.
İlacın ismi Roaccutane. İlaca başlamadan önce bunun ne gibi yan etkileri olduğunu doktorum anlattı ve buna hazır olup olmadığımı sordu. Bu ilacın kitabını verdi bana ve iyice okumamı istedi. İlacı kullandığınız bu süre içersinde lazer epilasyon, solaryum, alkol, depresyon ilacı kullanmak, hamile kalmak ve yüze ağda yaptırmak yasak. Kan tahlillerim yapıldı ve herşey normal çıktığı için ilaca başladık. Bu sabah ilk ilacımı aldım. Ben 30 mg lık kullanıcam ilk ay. Sabah 10 mg ve akşam 20 mg şeklinde. İlacın yan etkileri arasında; aşırı dudak kuruluğu ve çatlaması, göz kuruluğu, saçlarda dökülme, göz kuruluğu, ciltte kızarıklık ve hassaslaşma, sırt ağrıları, ruhsal olarak hassas olmak var. Umarım en az hasarla kurtulurum. Ama bu sabah ilk ilacımı aldıktan sonra gözümde bir kızarıklık ve kaşıntı meydana geldi. Bir süre sonra tekrar düzeldi. Ve ilacı almaya gittiğimde şöyle bir olayla karşılaştım. İlacın 55 tl tuttuğunu ve daha az fiyatlı olan, içerik olarak aynı olan muadil bir ilaç önerdi eczacı. Onu aldım ama kafamda bir soru işareti oluştu. Doktoruma gidip bunu danıştım ve gönül rahatlığıyla bunu kullanabileceğimi söyledi. Bu ilacın ismi ise; Acnegen. Şuanlık yüzümde bir kuruluk olmadığı için bepanthen krem kullanmıyorum ama kurumaya başladığında onu da kullanmamı önerdi eczacı. Ayrıca gözde oluşacak kuruluk için suni gözyaşı kullanmam gerekiyormuş. İleriki zamanlarda duruma göre onlarada başlayabilirim. Şuanlık sadece bol bol balm kullanmaya başladım. Ayrıca yüzümün şuanki halini fotoğrafladım. Bir ay sonraki halini ve ileriki dönemlerde ki halini de fotoğraflayıp sizinle paylaşmak istiyorum. Bunun için biraz zaman lazım :) Bir de bu kitapçığı ve ilaçlarımı göstermek istiyorum, hemen onu da paylaşayım.


Kitapçığın ilk sayfasında kullandığınız dozların takibi için bir bölüm ayrılmış ve her ay doktorunuz oraya not alıyor.


İlaçlarım ve balmlarım da bu şekilde. İlaç tok karınla içiliyor. Herhangi bir mide ağrısında mide koruyucu ile kullanabileceğimi söyledi doktorum. Balmlarım ise biri baby lips cherry me, diğeri ise golden rose.
Tekrar söyleme gereği duyuyorum Bu yazımı tanıtmak amaçlı yazmıyorum. Kesinlikle doktor kontrolünde kullanılması gereken bir ilaç. Ve zaten doktor ve hastanın imzası olmadan eczaneler de ilacı vermiyor!

İlaçla ilgili ilk yaşadıklarım bu şekilde. Devamı gelicek. Kullananların neler yaşadıklarını çok merak ediyorum. Lütfen yorum yapın, yorumlarınızı bekliyorum :)
Şimdilik herkese iyi akşamlar diliyorum.
Bana tmencur@gmail.com dan ulaşabilirsiniz.
Sevgiler :))

15 yorum:

  1. kuzenim bu ilacı 4 buçuk ay boyunca kullandı ve bütün sivilceleri gitti .Normal kullanım süresi 6 aydı ve tamamlamadı .İlacı bıraktıktan sonra sivilceleri aynı şekilde tekrar çıktı .Şuan ilacı kullanmadan önceki haliyle aynı .
    Abim de küçükken bu ilacı kullanmış ve sadece 3 ay .Buna rağmen sivilceleri kalıcı olarak yok oldu .İlacı bıraktıktan sonra sivilceleri yenilenmedi ve cildi pürüzsüz kaldı .
    Bunun sebebi erkek ve kadın hormonlarının farklı olmasından dolayıymış .Erkeklerde bu tedaviye daha çok olumlu sonuç alınıyormuş .
    canselkc.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Umarım herşey iyi gider ve bende olumlu bir sonuç alırım. Çünkü uzun zamandır sivilcelerimle savaşıyorum. Herşeyin iyi gitmesi temennisi ile :)

    YanıtlaSil
  3. çok şükür öyle büyük akne sorunları yaşayan birisi olmadım. Ancak ablamın böyle bir sorunu vardı, sizin gibi tedaviye başladı. Uzun ve yorucu bir tedavi süreci ardından kendisini epey kötü hissetmeye başladı. Malum, kullanılan ilaçlar asabiyet, aknelerin yüzde daha yoğun çıkması, dudaklarının lime lime olması gibi sorunlar doğurdu. İnat etti, kullandı. Dudakları için Nivea'nın Hydro Care balmını kullandı ve çok memnun kaldı. Onun dışında geceleri daha yoğun olan kremler kullandı. Güneşten elinden geldikçe korunmaya özen gösterdi, yüzünde iz kalmaması için. Tedavi sonunda küçük izler kaldı yüzünde. Doktoru ek tedavi sürecine girmeleri halinde lekelerin de kaybolabileceğini ancak yüzünün kuruma yapacağını, erken yaşlanmaya neden olabileceğini söyleyince vazgeçti. Eskisi gibi olmasa da birkaç sivilce merhaba der, ama büyük sorunlar yaşatacak kadar değil. Çok uzun yazdım, kusura bakmayın.
    Sevgiler ~

    YanıtlaSil
  4. Uzun uzun yazmanız beni daha memnun etti teşekkür ederim :) Benimde şuan cildim çok kurudu ve dudaklarım çok çatlıyo ama dudak koruyucuları ve nemlendirici kremlerle geçiştirmye çalışıyorum. Umarım bu kadar çabaya herşey düzelir.
    Sevgiler :))

    YanıtlaSil
  5. Merhabaaaa :) bloğunu şimdi inceledim yazılarına bayıldım .. ve hemen ilgi alanım olan bu yazıya yazmak istedim canım benim bende üniversite. yılların dan bu yana hep sivilce problemiyle uğraştım artık tak etti ve doktor gittim bende bu ilaçtan kullandım bazı yan etkileri olmasına rağmen kullanırsan yüzünde bir şey kalmaz dedi doktor güvendim ve başladım kullanmaya 4,5 ay gibi bir süre kullandım normalde 6 ay kullanılması gerekiyordu ama benim sabrım yetmedi galiba ama çok şükür iyileşti yüzüm darısı senin başına diyorum :)

    YanıtlaSil
  6. Merhabaa :)) Bu hap öncesinde 6 aylık başka bir tedavi sürecim olmuştu ama malesefki yeterli görülmedi ve buna başladık. Bendede özellikle dudak kuruması çok fazla oluyor ama dayanmak zorundayım. İnşallah bu kadar fedakırlığa iyi bir sonuç alırım. Çok teşekkür ediyorum :))

    YanıtlaSil
  7. Tedaviniz bittimi? Tedavi Sürecinde yüz Hariç ağda yaptırdınız mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim tedavim bitti evet. tedavi sürecinde yüz bölgesine ağda yaptırılmamalı. diğer bölgeler önemli değil :)

      Sil
    2. Sonuçlar nasıl pekii ???

      Sil
    3. Sonuçlar nasıl pekii ???

      Sil
  8. şuan tedavim sürmüyor ve üzerinden 6 ay geçti. ancak yüzümde şu dönemde minik sivilceler çıkmaya başladı

    YanıtlaSil
  9. Roaccutane kullanırken normalde kullandığım makyaj malzemelerini kullanabilir miyim?

    YanıtlaSil
  10. Acnegen kullaniyorum ve yuzumden kizariklik soyulma yanma oldu bu ilacdanmi kaynaklaniyo bilgisi olan cevap yazsin lutfen

    YanıtlaSil
  11. Uzun zamandır cildim le ilgili sıkıntılar yaşadım cok uzman doktorlara baş vurdun ve Bi sonuç bulamadım sonun da iyi bir uzman buldum şuan acnegen hapını kullanıyorum ve yüzüm cok kötü sivilceleri topladı ayrıyetten de 5 tane krem kullanıyorum dudaklarım yargılıyor resmen tedavim daha devam ediyor ve sonuç ne olucak korkuyorum😥😥

    YanıtlaSil