12 Mayıs 2015 Salı

Evde Makyaj Sabitleyici Sprey Yapımı

Herkese merhabalar :)
Geçtiğimiz akşam instagramda fotoğrafını paylaşıp bu hafta yazısını yazacağımı söylediğim dıy projesinden bahsedeceğim bugün. 
Evde Makyaj Sabitleyici Sprey Yapımı

Evde Makyaj Sabitleyici Sprey Yapımı

Yaz aylarına girmeye başlamışken böyle bir yazının faydalı olabileceğini düşündüm. Malum sıcaklar ve nem sayesinde özenerek yaptığımız makyajımız birkaç saat sonra yüzümüzden gitmeye başlıyor. Bizde bu konuda bize yardımcı olabilecek makyaj sabitleme spreylerine başvuruyoruz. Şimdi gelelim evde bunu nasıl yapacağımıza. Gerekli malzemelerimiz;
  • Gliserin (eczanede satılıyor, fiyatı 4, 5 tl)
  • Gül suyu (eczaneden, birçok marketten bulabilirsiniz)
  • Spreyimizi koymak için boş bir spreyli şişe (gratis,watsons gibi yerlerde bulabilirsiniz)
Ölçeğimiz 1'e 2 şeklinde olacak. Bir ölçek gliserin, iki ölçek gül suyu koyacağız. Ben kullanıp bitirdiğim saç spreyimin şişesini yıkadım ve onda yaptım. Şişenin yarısına kadar gül suyu koydum ve yaklaşık 20-25 damla kadar da gliserin ekleyip çalkaladım ve makyaj sabitleme spreyim hazır olmuş oldu. Burada minicik bir püf noktası; Spreyinizi buzdolabında saklarsanız daha sağlıklı olacaktır. Ve kullanmadan önce mutlaka çalkalayıp ondan sonra kullanmak gerekli. Bu sayede hem serinlemiş, hem de makyajımızı sabitlemiş oluruz :)

6 yorum:

  1. Mac Fix + gibi bişey olmuş sanırım bu :) Çok güzelmiş kendin pişir kendin ye gibi :) Ellerine sağlık bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım, bu tarz ev yapımı ürünleri kullanması da ayrı keyif :)

    YanıtlaSil
  3. Kullanıp denedin mi peki. Ben gliserinin makyaj sabitleme konusunda pek ise yarayacağını düşünmüyorum. Hatta gliserin bir yağ olduğu için bana göre makyajı akitacaktir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanıp denemediğim birşeyi buraya neden ve nasıl yazabilirim ? Buzdolabında tutuyoruz yaptığımız spreyi ve sıkarken de uzaktan sıktığımız için sorun yaratmıyor.

      Sil