15 Nisan 2015 Çarşamba

Aliexpress Alışverişim

Herkese merhabalar :)
1,5 aydır beklenen siparişim sonunda geldi ve hiç bekletmeden ilk izlenim ve alışveriş konusunda birşeyler paylaşmak istedim :)  O zaman hemen başlayalım :)

Aliexpress Alışverişim

Meşhur aliexpress.com u bilmeyenimiz yok artık. A'dan Z'ye tüm ürünleri kolaylıkla ve oldukça uygun fiyata bulabildiğimiz çin uyruklu bir site. Ancak bu siteden alışveriş yapmakta bir çoğumuz çekiniyoruz. Ben de dahil idi. Ve sevgili Esra ile kararlaştırıp bir fırça seti sipariş vermeyi düşündük. Sipariş verirken dikkat etmemiz gereken birkaç şey var. Peki nedir bunlar ?
  • Satıcının olumlu geri bildirim yüzdesinin en az % 90 olmasına dikkat etmek. Hatta mümkünse % 95 ten yukarı olanlardan alırsanız daha güvenli bir alışveriş yapmış olursunuz. Çünkü az da olsa sitede sahte satıcı çıkma ihtimali varmış. Kendimizi bu şekilde garantiye alabiliriz.
  • Sipariş edeceğiniz ürünü seçerken "free shipping" yani ücretsiz kargo seçeneğine tıklayarak kargo ücreti ödemeden ürününüzü alabilirsiniz. 
  • Siteden kredi kartı ile alışveriş yapabiliyoruz. Kapıda ödeme malesef ki yok. Ancak araştırdığım kadarı ile bu sitede parası kalan çok fazla insan olmamış. Bir şekilde para iadesi yapılmış veya ürün geçte olsa gönderilmiş.
  • En önemli nokta ise ürünün 2 haftadan önce gelmemesi. Genelde gelme süresi 2 hafta ile 2 ay arasında değişmekte.
  • Genelde insanların adres yazma konusunda sıkıntısı olmuş. Bunu da şu şekilde belirteyim. Site Türkçe harfler kabul etmiyor. Yani ş,i,ç,ö,ğ,ü yerine s,ı,c,o,g,u harflerini kullanarak adresi yazdığımızda bir sıkıntı çıkmıyor.
  • Ürünler dolar üzerinden fiyatlandırılıyor ve doların o günkü kuru ne ise o kadar ücret ödüyorsunuz. 
  • Baktığınız bir üründen bir çok satıcıda bulabilirsiniz. Bu yüzden biraz araştırıp ona göre sipariş vermenizde fayda var.
  • Herhangi bir sıkıntı olduğunda satıcınız ile iletişime geçebiliyorsunuz. Yine ingilizce olarak mail atılıyor. İngilizce bilmemek bu noktada pek önemli değil, çünkü ordaki insanlarında hepsi farklı ülkelerden olduğu için google translate kullanıyorlarmış. Siz de bu yöntemi kullanabilirsiniz :)
Bu bilgileri söyledikten sonra gelelim hangi fırça setini aldığımıza :) Yukarıdaki şekilde her bir fırça şeffaf  poşetlere sarılmış ve hepsini yine şeffaf poşete koyup bu şekilde göndermişler. Ayrıca kargosu da zarf şeklinde idi.

Aliexpress Alışverişim

Toplam 10 adet fırça var. 5 tanesi yüz, 5 tane göz fırçası olmak üzere. Sağ baştan başlarsak; birincisi sigma f80 e benzeyen kabuki fırça, ikincisi fondöten, bb krem tarzında ürünleri uygulayabileceğimiz pofidik bir fırça, üçüncüsü göz altı kapatıcımızı sabitlemek için kullanabileceğimiz bir fırça, dördüncüsü küt kesilmiş allık uygulanabilecek bir fırça, beşincisi ise kontür işleminde rahatlıkla kullanabileceğimiz türden bir fırça.

Aliexpress Alışverişim

Göz fırçalarına bakacak olursak sağ baştan; küt uçlu kaş altını aydınlatmak için kullabileceğimiz bir fırça, ikincisi karıştırma fırçası, üçüncüsü kalem fırça, dördüncüsü hem karıştırma fırçası olarak hem de aydınlatıcı tarzı ürünleri uygulamak için kullanabileceğimiz bir fırça, beşincisi ise burun kontür işleminde kullanabileceğimiz bir fırça olabilir. Aslında hangi fırçayı ne amaçla kullanabileceğiniz size kalmış birşey :)
Fırçaları ilk açtığımda değişik bir koku vardı ve yıkamadan kullanmak istemedim. Fırçalarımı hemen yıkadım ve sadece bir tanesinden tek bir tane kıl düştü. Diğerlerinde böyle birşey olmadı. Fırçaların hepsi yumuşacık. Yıkandıktan sonra da kokunun büyük bir kısmı gitti. İkinci yıkamada da geri kalanının gideceğiniz düşünüyorum. Son olarak fiyatı da 10 küsür dolar idi. Yani o günün kuru ile 25 TL ye geldi. Bence 25 tl ye 10 tane fırça oldukça uygun. Denemenizi öneririm :)

Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.
Sorularınız varsa sorabilirsiniz.
Bana tmencur@gmail.com dan ulaşabilirsiniz.
Sevgiler :))




19 yorum:

  1. çok mantıklı bi alışveriş olmuş canım. güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
  2. Ablam da fırça aldı o siteden ve çok memnun kaldı :)

    YanıtlaSil
  3. Kuzum aliexpresste paypal ödeme yöntemi yok değil mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varmış canım ama bazı satıcılarda varmış sanırım

      Sil
  4. Benim de aciillll bir fırça setine ihtiyacım var tatlım, buna ben de bir bakayım, çok da uygunmuş ayrıca ;) Güle güle kullan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu seti çok sevdim canım, öneririm bi bak istersen fiyatı da çok çok uygun :) Teşekkür ederimm :))

      Sil
  5. ben de mac fırçaların muadillerini almıştım gayet memnun kaldım..güle güle kullan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, siz de güle güle kullanın :)

      Sil
  6. Hoşgeldiniz, bakıyorum hemen :)

    YanıtlaSil
  7. Ben de almak istiyorum ama cesaret edemiyorum yaa :( Güzel günlerde kullan ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hiç korkma sorun çıkmıyo, teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Deneyeceğim bakalım şu kredi kartımın kesim tarihi geçsin :)))

      Sil
  8. ben de fırca seti almayı dusunuyorum memnun kaldıysanız satıcınızın linkini atabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzerinden çok fazla zaman geçtiği için inanın hatırlamıyorum. Ama olumlu geri dönüş oranı %95 in üzerinde olan satıcılardan alabilirsiniz :)

      Sil